Nuffnang

Monday, October 6, 2008

Carambole aus Malaysia


Carambole aus Malaysia-Belimbing dari Malaysia
Bebaru ni pegi supermarket dekat dengan rumah ni, dok belek2 bahagian buah-buahan ternampak belimbing ni, sekali tengok dari Malaysia rupanya. Tapi tengok sekali lagi harganya.. mak aaiiii... Eur 1.49 sebijik tuuu!!!! Gilaa baboon punya mahai..
Takpa la tak makan belimbing pun takpa kalau harga mahai gitu. Lagipun bagi aku belimbing ni bukannya spesis buah yg sedap sangat. Teringat kat rumah Chek (nenek) kat Ganu, ada pokok belimbing, buah dia golek-arek (bertaburan) atas tanah takde sapa nak makan. Kat sini mahai kemain lagi.. Selalu biasanya kalau aku gi rumah Chek, kutip belimbing ni pastu potong2. Buatkan kicap letak gula, cili api, belacan pastu cecahh.. fuhhh!! Ataupun kicap tu ganti dengan cuka... adoiiii sedakkknyaaa!!!

1 comment:

elisataufik said...

oloh lah.. kechor air liur ambe baca...

tak pernah lagi jumpa belimbing in saudi. Rambutan and manggis ada lah. Tapi like your belimbing.. mahal gilllleer.