Nuffnang

Saturday, June 21, 2008

Ikan ohh ikan....


Ikan oh ikan... kalau di Vienna ni, nak cari ikan laut segar mmg dlm mimpi lah. Semuanya ikan beku, "kerah ketung" kata org Tganu... tu pun mahal. Setakat ni yg segar sikit ikan yg dlm gambar tu. Aku pun tak tau lah apa nama ikan tu dlm bahasa melayu atau english. Tapi yg pasti, rasanya boleh tahan jugak la, dah takda yg lain, hentam saja laa..

Teringat semasa tinggal kat Ampang, setiap Ahad pergi pasar tani kat Taman Melawati, beli ikan siakap yg hidup, penjual tu tolong potong & bersihkan. Balik rumah goreng, makan panas2, isi putih dan manis, cecah pulak dgn kicap + cili api + asam limau... adoiii... fuhhh meleleh ayaq lioqq....

No comments: